Australie, je hebt m’n hart gestolen!

Morgen is het dan zo ver, wij vertrekken uit het mooiste land waar ik tot nu toe ben geweest. Het land wat m’n hart heeft gestolen. Acht maanden geleden kwam ik aan in Melbourne en vertrek morgen vanuit Sydney op naar ons volgende avontuur.

Na al die maanden in het land te zijn geweest, te hebben geleefd, gewoond en gewerkt voelt het heel raar om dit hoofdstuk af te sluiten. Merlijn en ik begonnen hier ons avontuur samen van een jaar de wereld over reizen, en sluiten dit hoofdstuk nu af na al die tijd.

Al tijdens onze eerste roadtrip langs de Great Ocean Road en The Grampians werd ik verliefd op het land. De natuur, de mensen, de sfeer en natuurlijk de ‘native-animals’ niet te vergeten. Want wie wordt er nou niet verliefd op koala’s en kangaroos? Al helemaal als je ze in het wild tegenkomt, het blijft speciaal.

Kangaroo

Van Melbourne naar Cairns – al die kilometers die achter ons liggen, blijven speciaal en hebben een diepe indruk op me achtergelaten. Australië zal nooit meer hetzelfde zijn voor mij, met deze herinneringen. Elke aflevering van All You Need Is Love in Nederland straks, met Australië erin verwerkt, houd mij straks gekluisterd aan de buis.

Niet alleen de kilometers, de natuur en ons leven hier blijft me voor altijd bij, maar ál die lieve mensen die we hier hebben ontmoet zijn me nu al dierbaar. Ilona & Manu die we leerden kennen in Melbourne en on-the-road 5 dagen in Townsville mee hebben doorgebracht, ongelooflijk hoe snel dat uitgegroeid is tot vriendschap. De leuke collega’s uit Melbourne, wat mis ik die nu al! En de collega’s van Jenolan: de leukste Japanners, Tim (kopie van Harry Potter meets Ed Sheeran), de allerleukste en knettergekke ontbijtchef Mark & onze Kolonisten van Catan avondjes bij Sam & Rennie, en nog zoveel meer andere collega’s.

Aussie

Na 243 dagen vertrekken we vandaag: vertrekken we uit het land wat ons hart heeft gestolen. Dit is absoluut niet onze laatste keer dat we dit land bezoeken, want we weten nu al dat we de westkust van Australië eens willen bezoeken, inclusief de “center” richting Uluru – de rode rots.

Zoals ik meerdere keren “afscheid” nam van iets, is het hier precies hetzelfde: “Not saying goodbye, but see you again”. Straya, can’t wait to get back!

Soon to come: Nieuw-Zeeland!!

Liefs, Lisanne

Een gedachte over “Australie, je hebt m’n hart gestolen!

Plaats een reactie