Roadtrip Daintree Rainforrest – Jenolan Caves & Werkupdate:

Waar waren we de vorige keer ook alweer gebleven? Onze roadtrip is al een tijdje geleden, dus het was even graven in m’n geheugen. We waren de vorige keer gebleven in Port Douglas voordat we naar de Daintree zouden gaan.

Zo gezegd, zo gedaan. Niet veel later vertrokken we naar de Daintree Rainforrest, echter waren hier weinig/geen campings te vinden, dus bleef het bij een dagtripje. In de Daintree River komen namelijk enorm veel krokodillen in het wild voor, waar wij natuurlijk nieuwsgierig naar waren.

Bij een parkeerplaats stonden letterlijk 2 hutjes met kassa’s en uitleg over de krokodillen, waar je de tickets kon halen. Wij gingen voor de tour met de vertrektijd die het snelste was, dus niet veel later zaten wij al in het bootje de rivier op.

Samen met een gids doken we al snel op een zijkant van de rivier, waar onze ogen en oren natuurlijk gelijk dachten aan een croc – maar nee het was een ijsvogeltje. Niet veel later was het dan eindelijk zover, we spotten de eerste croc. Dit bleek een vrouwtje te zijn van ongeveer 2-3 meter lang. Oei, dit vond ik al groot.

De gids had ons al voorbereid, dat de groep voor ons al de grootste mannelijke croc had gespot. Die stond natuurlijk ook op onze wishlist. En ja hoor, meneer de gids had al snel de staart van het beest gespot. Mag ik jullie voorstellen aan Mr. Scarface? Het actiefste en grootste mannetje van de Daintree River, zo’n 5-6 meter lang.

Scarface

Na onze croc-tour, was het tijd om op zoek te gaan naar een slaapplaats. Deze vonden we wederom in Ellis Beach, waar we stiekem een beetje verliefd op zijn geworden. De volgende dag vertrokken we naar Cairns waar we een aantal dagen verbleven ter voorbereiding op onze Indonesië vakantie. Op een prima camping met goede faciliteiten konden wij ons wel een paar dagen vermaken.

Weer terug in Australië na de Indonesië vakantie, moesten we nodig ergens bijslapen. We hadden namelijk een nachtvlucht, inclusief tijdsverschil, waardoor we misschien die nacht maar 1,5/2u hebben geslapen. Na aankomst in Cairns, reden we (wederom) snel door naar Port Douglas. Hier moest het tweede gedeelte van de zoektocht naar een baan beginnen.

Een goede middag dut, want dutje was het niet meer te noemen, was het weer tijd om te BBQ’en na 10 dagen uit eten te zijn geweest.

De volgende dag begon onze zoektocht naar een baan voor 3 maanden. We zijn letterlijk elke horeca gelegenheid binnen gelopen, maar geen succes. We trokken onze conclusie en besloten de volgende dag naar Cairns te vertrekken. Ook daar hebben we lopen strooien met onze CV’s, maar ook hier zonder succes.

Cairns

Via de Australische Marktplaats kwamen we op een advertentie voor personeel gedurende het weekend op een kermis in Townsville. Je moet wat als je hopeloos op zoek bent. Alleen was Townsville nog 4,5u rijden vanuit Cairns.

We maakten een afspraak met de kermis-mevrouw, dus sprongen weer vroeg de auto in om in 4,5u naar Townsville te rijden. Na de afspraak konden we de volgende dag om 17:00 uur beginnen, dus reden we eindelijk succesvol een camping op. We waren bijna zeker van 4 fulltime dagen werken, eindelijk!

Totdat we contact opnamen met Annemie, die ons appartement in Melbourne had overgenomen. Zij zijn namelijk aan het werk in een hotel waar ze voldoende uren kunnen maken met goede verdiensten. Na heel wat heen en weer bericht, konden we onze CV’s sturen naar de managers van het hotel. Aangezien dit nog wel meer dan 2000km zuidelijk was, besloten we de kermis werkzaamheden af te zeggen en volgende dag rustig zuidelijk te rijden.

Zonder nog een duidelijk bericht van het hotel, reden we de eerste dag zo’n 8 uur naar Rolleston. Een ieniemienie dorpje op onze route met welgeteld 1 camping, waar we konden overnachten voor 20 AUD. Omdat we nog niks gehoord hadden van het hotel, besloten we rustig aan die kant op te rijden in plaats van de volgende dag al daar aan te komen.Onderweg

De volgende dag reden we een aardig stuk door, weer zo’n 8 uur op die dag. We kwamen uit in Narrabri, een iets groter dorpje dan onze vorige stop. Na een kleine check, kwamen we nog uit op een etappe van zo’n 6 uur voor de volgende dag richting het hotel.

We stapten weer vroeg in de auto om ons op te maken voor de laatste etappe van deze roadtrip. Na zo’n 4 uur rijden kwamen we uit in Bathurst wat we van Annemie en Laura hadden vernomen, de eerst grote stad is in de omgeving van het hotel. We moesten onze provider van mobiele telefonie veranderen naar Telstra, in verband met bereik in de bergen. Ook kochten we zwarte schoenen en een nette zwarte pantalon voor het werk. Want die ochtend hadden we het goede bericht ontvangen: we mogen er komen werken voor 3 maanden!!

Een kort belletje met de dame van personeelszaken, reden we door de bergen naar Jenolan Caves. Letterlijk een hotel met grotten omringd door bergen in the middle of nowhere. Het ligt zo’n 3 uur rijden ten westen van Sydney, in de Blue Mountains. We kregen een hotelkamer voor de nacht en konden de volgende dag naar ons huisje toe, als het goed was.

Jenolan

Beide kunnen we aan de slag als medewerker bediening voor de bistro en het restaurant van Jenolan Caves. Aangezien hier niks in de directe omgeving is, zijn hotelgasten zo goed als verplicht hier te dineren en te ontbijten. Hierdoor blijft het continue wel lekker druk in het hotel.

Inmiddels zijn we een maand onderweg in het hotel als medewerker bediening en verdienen we zeker niet slecht. We werken allebei afwisselend ontbijt en diner diensten in het restaurant en staan we vaak genoeg koffies en snacks te maken in de bistro. We zullen hier tot eind September blijven, om begin Oktober te vliegen naar Nieuw-Zeeland.

Hierdoor zijn er komende tijd weinig spannende verhalen te verwachten, maar niettemin houden we jullie natuurlijk op de hoogte!